Sick ]':

Assalammualaikum. Hai, selamat hari raya maaf zahir & batin. Ampun maaf dari hujung rambut hingga hujung tapak kaki, daripada saya. Raya tahun ini sangatlah tak complete langsung. Daripada aku, walaupun meriah tapi dari sudut pandangan aku langsung tak. But part yang best cuma dah dapat beraya dikampung semasa first day raya. Tak pernah langsung raya dikampung, pergi kubur dipagi raya. Memang langsung tak pernah seumur hidup aku, tapi entah cmne aku boleh tersesat dan sambut raya pertama dikampung bersama makcik aku dan anak-anak dia. Sumpah aku cakap, aku terasa nikmat apabila dapat beraya dikampung. Pergi kubur sampai jumpa pakcik aku, tapi sayang pakcik aku tak kenal aku. Mungkin dia ingat aku Wife cousin aku. Part yang kelakar siap tengok-tengok aku sampai terlanggar batu liang lahat kot. Dah malu terus belaa. Act, aku tak tau tapi cousin aku yang cakap. Hahah

And than, tengah hari sikit aku pulang ke Muo's home. Yeay! Alhamdulillah sampai. Semuanya berjalan dengan baik. Tiada apa-apa yang berlaku. Dan sempat beraya dirumah biras makcik aku dibagan. Oh yeah, tak dapat duit raya k. Hahaha, dah besau dah keja sape jeh nak bagi. Ayat akak aku "orang dah keje, dah ade duit sendiri". Tahu tak menyakitkan. Hish, geram jeh saya. But aku tak kesah pun. Saje je nak sakit hati. Haha, and after that balik muo. Sampai je muo perasaan membuak-buak. Sebabbbbbb! Rindu gila dengan semua akak-akak, abang-abang, anak-anak buah, ayah & ibu aku. Abang? Hmm. Menangis kejap. Kenapa ek? Abang aku tak balik. Kejeeeeeeee! Ngeee. Tahan rindu k. So dalam umah tu cuma ade 6orang adik beradik jeh. Lagi 2 orang takde. Akak aku lagi sorang raya di semerah rumah mak mentua dia. Fuhhh! Mang meriah tapi tak best.

Second raya, lagi sedih weh. Sepatutnya balik kampung and beraya disana, disini, disana & disini. But! Hmm, sedih lagi sedih. Sebabkan sorang tak pat nak beraya kat kampung. Spoil gila tahu tak! Than satu hari duduk rumah je. Malam takde buad pape cume jadi photograpy kejap, layankan akak aku ambik gambo jea. Kesian, pakai cantik-cantik tapi tak beraya. Ingatkan nak kuo malam tu dengan Apek tapi tak menjadi. Sebab my perut having problem. Seriously problem! After that, I'm regret. Hmm, tahan rindu lagi. Tahan sampai dah benti keje kat bp Muo baru boleh jumpa. Lama weh!

Raya ketiga pulak menjelma, bangun cepat terus siap-siap pergi wedding kat umah akak aku. Anak buah abang ipo aku kawin, act. Tu yang sampai spoil tak boleh beraya ke kampung. So setakat ni mang oklah kot. CUma bosan sikit je raya tahun ni, raya ke-4 baru beraya di kampung with our family. Baru lah rasa beraya kalau tak sikit pun wa tak terasa k. Hahaha, beraya tanpa abang. Lepastu dapat berita yang lagi meriah, moto abang aku hilang kat rumah dia kat Shah Alam seksyen 13. Moto ex5, time raya lah orang buad keje. Ni kes masa raya ke-2 apabila pukul 11 lebih. Abang aku call my mum n luahkan everything than keco lah. Adatlah kan kalau gtau anak beranak pasal itu ini. Nak taknak abang aku terpaksa bekorban g kerja naik teksi. Terpaksa kot.

So stop story about raya. Aku nak cerita pasal aku pulak. WEh aku takot duh, takot sangat-sangat. Tolong tau jangan pogi dari hidup aku. Aku sayang kat ko. Thanks for everything, lately kau mang banyak nasihatkan aku. Bagi aku semangat memacam even tak lah bnyak sangat. Hee. Lepasni dah tak boleh rahsia-rahsia lagi, apa yang rasa semua kena bagitau. B thank u sebab ada bila bby sakit. Bby tak tau knp dgn diri bby skrg ni. Lately memcam sakit yang hadir dalam hidup bby. Mungkin bby tak cukup tdo & ad mungkin bby mang tak pernah tau yang bby ade sakit. Bby mang nak g hspl tpi masenya tak menyempat. Sory tau, kalau akhir-akhir layan b mcm mara2. Buad b skit hati ke. Really sorry.

Penyakit aku pelik weh, demam baik demam balik than dah baik. Lama sikit batuk pulak lepastu sakit kepala, sakit dada, lengguh itu ini. I dont knows why. Seriously mang sakit, bukan main mengalah orang tua kan. Tapi kalau dah sakit mang tak pk orang tua ke muda ke, kalau dah sakit nak buad mcmne kan, Allah sedang uji aku. Ni pun tenga tahan sakit, sakit dada. Hmm, k lah dah malam nak tdo bye. Haha, tahun ni takde yang meriah, tak best, bosan. Ada gmbo tapi kat phone Akak aku, malas nak minta nanti kena bebel better keep quiet. Hee, chawww!