Kerja

Assalammualaikum. Hai, selamat pagi uolls. Rasa macam dah lama tak update, yeah mang dah lama pun. Buzy je lately. Kerja kerja kerja sampai takde masa nak online blog ni. Maaf ye! Haha. By the way, tempat kerja yang aku kerja sekarang ni okay la. Basic pun okay than dia ada comission sekali. Tapi yang tak bestnya cuma penat menunggu orang tang cari kita je. Aku adalah sebagai promoter yang bila bercakap tak berhenti-henti. Adatlah kan kalau orang tanya tu, tak kan kita nak diam je nanti abis BIG BOSS aku mara. Dah ler dalam kedai tu ada 7 cctv! Walawei. Hahaha

Anything aku buad BIG BOSS boleh tau k, tapi aku pedulik ape. First kerja tak tau papekan so ikot suka hati aku je nak pergi kerja pukul berapa-berapa. Da kena warning still leklek je. Hahah, tapi kekdang bosan jugak kedai tu walaupun dalam keadaan yang sejuk. Dan alhamdulillah budak-budak kerja aku ok jerrr! Semua sporting after 2month aku kerja katsana. Banyak membantu aku sekiranya tak tau, budak baru mana tau apa-apa kan. And the lastly 3month, laju, lincah, cepat masa berlalu. Macam tak percaya pun ada weh, sekejap gila dah 3 bulan aku kerja kat situ.

Tapi part yang tak bestnya kena kerja time hari sabtu dan ahad. Yang ni part paling yang aku tak suka sesangat! Tak suka kerja dihari sabtu dan ahad. Dan bila minta cuti adalah salah satu yang paling susah. Tahu tak SIMON cakap ape? Haa, dia cakap sabtu dan ahad adalah hari yang paling PENTING sebab ramai orang. So i think what he say, thats true. But sometime agak-agak lah pun kalau nak duit sangat. Haha, kwajak kan aku. Macam aku cakap, aku pedulik ape. Tapi bila dah sampai 3month rasa macam tak berhenti dahulu. Aku mula suka bekerja disitu, aku mula selesa dengan kerja-kerja macamtu. Bila fikir balik, sampai bila nak duduk kg than menyusahkan orang. Aku nak merasa gak duit untuk diri aku je, haha. Mungkin after 5month baru aku berhenti than balik Muo, inshaAllah.

Kadang-kadang bila cakap nak berhenti nak berhenti tapi tak henti pun tak boleh jugak yela aku ni dah janji dengan bf aku nak stay BP sampai bulan 10 sahaja than kerja dimuar supaya kita sama-sama senang berjumpa. Walawei! Sorry bro, saya rasa macam tak boleh nak balik. But make sure I'll promise we must meet. Raya Haji's time ok b? K, deal tau yang. Maafkan I sebab tak gtw You dahulu sebelum apa2 yang terjadi. I buad semua ni untuk masa depan I dan kita. Walaupun jarak kita jauh tapi disudut hati kita tu dekat, tapi You jangan rsau, I always support you from behind and I always trust you! I miss you more than you miss me sayang! By the way, the last type I really felt the best's better than after this. Yehee, aku ramai kawan dengan cina dan bukan melayu. 1 MALAYSIA, aku suka. Aku dah faham bahasa cina sikit-sikit okay. Dah byee!