Im Regret

Bodohnya aku bila buad orang tak pikir perasaan orang lain. Masa buat tak ingat tapi lepastu baru kau nak menanggis sampai cmni, menyesal macam mana pun benda nak jadi. Takde apa pun boleh menggubahkan nya. Sakit hati sendiri, aku buat orang tapi hati aku yang rasa sakit tu sendiri. Aku jahat sebab tu sesuka hati lepaskan mara dekat orang sampaikan ter-tengking bf sendiri pun tak perasan. Last-last, kau sendiri yang merana, menderita, dan ter-seksa.

Bodohnya engkau, dia dah sayang kau dah hargai kau tapi ini yang kau beri. Kau sedar tak sekarang ni dia tidak mudah nak mempercayai dengan kata-kata kau lagi. Sedar tak engkau, sayang? Think your self! Sebelum nak mara tengok kiri kanan dulu, baru boleh hembus. Sekarang dia dah tinggalkan kau, baru kau tau betapa sakitnya hati dia bila dia rasa yang engkau tak ingat sape dia pada kau. Kenapa kau jadi macam gini sayang? Kenapa dengan hanya satu gurauan kau boleh ter-tengking dia. Dia tu bf kau sendiri bukan kawan kau.

Mungkin masa itu aku buntu, aku tenga geram, tengah ego, tengah angin so aku ter-lepas dekat dia. Sumpah aku sendiri pun tak sedar yang aku boleh jadi macam tu. Aku stress time tu, aku dah tak fikir apa yang aku tau aku nak marah. Sedikit pun aku tak teringat nak padam balik text tu. Tapi selepas dari tu mungkin aku binggung kerna aku text-ing call-ing tak balas tak angkat and lastly dapat tau yang dia tak suka aku buat dia begitu. Dear self, mana ade orang suka kalau kau tetiba nak tengking dia. Kalau depan-depan masih boleh terima tapi ini dalam message, sape jeh yang terima. Kalau benda tu jadi dekat diri kau pun, kau tak boleh terima. Tapi, setelah beberapa hari kemudian..

Aku dapat text, kita putus. Aku terima dengan hati yang terbuka, dan aku tau ini jalan yang terbaik untuk kita berdua. Tapi bodohnya engkau sebab ada bagi dia text yang menagatakan kau happy, sedangkan hati kau sedih. Cuma engkau tak sedar. Mulanya kata "hati aku dah kosong, takde ape-ape perasaan lagi" but now? See.. Kau menanggis teresak-esak sebab rindu dan sayangkan dia lagi. WEh self, kau mula-mula jeh boleh terima tapi sebaliknya tidak sama sekali. Mulut boleh kata tak tapi hati cuma tuhan je yang mengetahui. And now also, kau berharap yang kau akan dapat dia lagi tapi tak mungkin dia akan percaya kau macam mana dia pernah percaya kau sebelum ni. Tapi kalau lah betol one day, kau dapat kembali dengan dia, aku nak ikot cara dia. Ikot apa yang hendak dari dia. Jangan tipu jangan pendam yang penting mesti kena jujur dan kena merendahkan diri sedikit.

Tapi, mungkinkah aku akan jadi macam mana dia minta? Mampukah, aku lakukan sebegitu? Jadikah? Itu aku tak tau, tapi yang pasti kita tengok dulu. If dia accept kau back, alhamdulillah if tak, kau kena redha dengan hati yang terbuka.  Hmm, stop k. Ape-ape pun yang terjadi selama aku bersama dengan dia, aku nak minta maaf dari hujung rambut hingga hujung tapak kaki. Ampunkan aku kerna terpaksa menipu kau dalam masa kita bersama. Sekiranya kita ada jodoh kita akan temui lagi, dan masa itulah saya akan tunaikan janji-janji kita. Maafkan saya Muhammad Faezwan Bin Hairul Anuar.

Kalau awak baca semua ni, saya nak awak tau satu jeh, saya masih sayang dan perlukan awak lagi. Saya lemah bila takde awak, dan untuk pengetahuan awak sejak kita putus perangai saya dah berubah. Target line saya pun hancur. Hati nak pergi keje pun dah tak ada. Gembira saya sudah pun hampir hilang. Tapi lama kelamaan saya cuba untuk gembira, akhirnya dapat but target line saya masih lagi teruk so bagi saya bulan 10 ni adalah salah satu bulan yang paling sedih untuk saya. Sendiri yang buat masalah, sendiri kena tanggungkan. I know you must say like that. Thank you, thank everything sayang. Last word, imissyoumuch. Takecare.

Hmm, goodnight. Bye